Swedbank borde nyttja sin ek

Spontan och oväntat stark tanke när jag kikar på detta på Resumé. Reklamfilm för eget sparande med Swedbank av Lowe Brindfors (och de visar sig ha en helt flashbaserad hemsida. Suck. Flash i alla ära, men hela hemsidor nej tack). De borde använda sin ek. Gå tillbaka till gamla ursprunget i sin kommunikation och marknadsföring. ‘Kom in till oss under eken så kan vi hjälpa till med vad du kan göra med de pengar du har på bästa sätt’. Ta med konceptet/tanken om ‘vad de har under sin ek’ i reklamfilmer och ut i kundlokaler. Inte skrämma bort småsparare och de som har väldigt lite pengar till att våga gå till banken utan verka down to earth och tillgängliga. Mysigt med ek. Förtroendeingivande. Det borde de använda.
Om jag var inblandad i en uppdrag/byrå-pitch skulle jag gå på den linjen. Använd sin go’a gamla logga mer.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s